- Locatie
Starleaf-vergadering
- Voorzitter
- M.W. Jaeger
- Toelichting
-
Deze vergadering kan digitaal worden gevolgd door u tot 2 uur voor de vergadering aan te melden op griffie@oostzaan.nl. U ontvangt dan een link waarmee u op de computer de vergadering kunt bijwonen.
Dit is een voorlopige agenda.
- Agenda documenten
Agendapunten
-
1Opening
-
2Vaststellen agenda
-
3Mededelingen
-
4
Bijlagen
Besluit
De besluitenlijsten zijn ongewijzigd vastgesteld.
-
5
- commissieavond 12 april 2021
- raadsvergadering 19 april 2021
-
6
- commissieavond 17 mei 2021
- raadsvergadering 31 mei 2021
Extra:
- commissie en raad 18 mei 2021
- besloten sessie raadsleden, fractieassistenten en college op donderdag 27 mei 2021 (zo mogelijk fysiek)
- extra (installatie) raadsvergadering 1 juni 2021 (fysiek!)
- extra presidium 2 juni 2021 (procesafspraken functioneren burgemeester)
-
7
Op 6 april 2021 heeft wethouder Bonenkamp een verzoek ingediend om hem nogmaals voor een jaar ontheffing te verlenen van het vereiste van ingezetenschap. De raad wordt voorgesteld dit verzoek in te willigen. Het bijgaand RV is geagendeerd voor de raad van 31 mei.
Bijlagen
-
8
- fysiek/digitaal;
- buffet;
- algemene beschouwingen, volgorde, tijdsallocaties
Als voorbeeld voor het tijdschema is de conceptagenda van de kadernotavergadering 24-06-2019 bijgevoegd.
Bijlagen
-
9.a
Spelregels, verantwoording, reservering
De niet verantwoorde voorschotten in de huidige raadsperiode 2018-2022 (de overschotten) overtreffen de maximaal toegestane reserve. Na verrekening van deze overschotten met het voorschot 2021 blijven er voor alle fracties nog terug te vorderen bedragen over. Hoe gaan we hiermee om?
De verordening op de fractieondersteuning is vastgesteld in 2005 en laatstelijk gewijzigd op 18-12-2006. De verordening bevat onjuistheden en zal moeten worden herzien.
Bijlagen
-
9.b
De raad heeft een Wob-verzoek ontvangen voor de verantwoording door de fracties van de fractievergoedingen voor de jaren 2018-2020. Dit verzoek is ter voorbereiding in handen gegeven van de afdeling Juridische zaken.
Bijlagen
-
10
Stand van zaken: In het presidium van 26 november 2019 is afgesproken "dat er een inventarisatie wordt gemaakt van stukken die beschikbaar zijn ter voorbereiding op de inrichting van een raadswerkgroep, met als doel meer grip te krijgen op de gemeenschappelijke regelingen, waaronder ook die van OVER-gemeenten. Woensdag 27 november (2019) is er een regionale raadsledenbijeenkomst over grip op gemeenschappelijke regelingen. De presentaties daarvan zullen bij de inventarisatie worden gevoegd". Hierna is dit onderwerp niet meer aan de orde geweest.
Bijlagen
-
11Rondvraag
-
12Sluiting